Of u nu zorg krijgt van Noorderzorg Thuis, of woont in één van onze woonzorgcentra, in principe bent u cliënt van Noorderzorg. Onze dienstverlening en de bekostiging daarvan worden geregeld door de wet.
Veranderingen in de zorg
De regels rondom zorg zijn de laatste jaren nogal veranderd. En ook de komende tijd zal er nog veel veranderen. U kunt erop vertrouwen dat wij u zo goed mogelijk blijven ondersteunen. Wij blijven u een gevarieerd pakket aan diensten op het gebied van wonen, zorg en welzijn leveren. Neemt u gerust contact met ons op als u vragen heeft over de zorg.
Medezeggenschap
Noorderzorg hecht veel waarde aan de mening van haar bewoners en cliënten. Om hun belangen te behartigen, heeft Noorderzorg een cliëntenraad geïnstalleerd. De cliëntenraad voert regelmatig overleg met de bestuurder en mag de bestuurder gevraagd en ongevraagd advies geven over bijvoorbeeld de kwaliteit van zorg, geleverde diensten (voeding, hygiëne en veiligheid), begroting en jaarrekening etc. Wanneer u iemand van de cliëntenraad wilt spreken, dan kunt u contact opnemen met het centrale nummer van Noorderzorg voor meer informatie, 085-0475300.
Onafhankelijke cliëntondersteuning
Iedereen die zorg ontvangt via de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) of Wet langdurige zorg (Wlz) heeft recht op onafhankelijke cliëntondersteuning. De cliëntondersteuner denkt met u mee over hoe u de zorg die het beste bij uw situatie past goed kunt organiseren. De cliëntondersteuning is vooral gericht op de versterking van uw positie, zodat u weloverwogen keuzes kunt maken over uw zorg.
Een cliëntondersteuner staat naast u, denkt mee (los van alle partijen) en betrekt waar mogelijk uw sociale netwerk (bijvoorbeeld familie, mantelzorgers en vrijwilligers) bij het zoeken naar oplossingen. De cliëntondersteuner kent het zorgaanbod in uw buurt. Onafhankelijke cliëntondersteuning is voor u kosteloos. U kunt hiervoor terecht bij uw gemeente, het zorgkantoor of de onafhankelijke cliëntondersteuners van MEE en Adviespunt zorgbelang. U kiest zelf van wie u cliëntondersteuning wilt ontvangen. Meer hierover leest u op de website ‘Hoe verandert mijn zorg?’
Zie www.informatielangdurigezorg.nl
Cliëntvertrouwenspersoon onvrijwillige zorg
Wanneer u te maken heeft met onvrijwillige zorg, opname of verblijf, dan kunt u contact zoeken met de cliëntvertrouwenspersoon. Meer informatie vindt u hier.
Cliënttevredenheid
Wij vinden het erg belangrijk dat onze cliënten tevreden zijn. Dit meten wij jaarlijks. Met de uitkomsten die hieruit voortkomen gaan wij direct aan de slag. Hiermee willen wij de cliënttevredenheid constant bewaken en verbeteren! De waarderingen vindt u per locatie en dienst op onze pagina kwaliteit.